Den halta julhästen

Här sitter jag, det är julafton och endast tomten är vaken, eller? Nej just det jag är också vaken. Jag har råkat amputera bakbenen på en häst. Lyckligtvis är den gjord i porslin, men som Mats skulle ha sagt, det är synd om den att den inte har några bakben. Det blev helt enkelt bara till att limma ihop hästen igen. Vilket var lättare sagt än gjort. Ett pussel på hög nivå skulle jag vilja kalla det. Det blev dessvärre två bitar över, men ett par delar hit eller dit..

Så nu sitter jag här med min julhäst och känner mig dåsig pga alla julljus & juliga dofter.(Även limmet kan ha inverkat en del på min dåsighet) Nu slocknade ett ljus, snart brinner allihop ut & det tar jag som ett tecken på att jag borde gå & sova. Det är ju trots allt en dag i morgon också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0