Lämnar hon spisen har hon rymt

Idag kom V. Till mig. Det var wunderbart kul. Länge sen sist, hon har inte varit här sen min student. Ändring på det! Vi har dagen till ära levt efter mottot "lämnar hon spisen har hon rymt". D.v.s vi har jobbat i köket nästan hela dagen. Först ut var Roland, V:s och min traditionsenliga julkola. Säkert sjunde året i rad eller nåt för oss. Roland blev inte riktigt enligt förväntningarna. Det råkade bli en "less-fat-version". Det var inte alls bra, allting blev väldigt.. segt. Till en början kunde man lyfta hela kolamassan rakt upp utan att den vek sig & pappret satt kvar undertill. Detta rådde vi bot på genom att lägga hela altet i varmvatten. Det funkade. Tack vare en fisksax slutade allt lyckligt.

Vi har också bakat lussekatter & gjort hemlagad glass. V. fick också erfara mina konstiga matkombinationer. Middagen bestod av Sallad, hamburgare med bröd, oxpytt & stark chili tai sås & rostad lök. Vet inte om hon uppskattade det, men hoppas på det.

Vid 6 tiden skjutsade jag ner V. till Rödeby. På hemvägen hann jag även med att svänga in en runda till K. & P. Kul att träffa dem också, återbesök där i morgon!

Hoppas min visning av "hur man firar jul" var till nån hjälp V.?  Jag vet att du älskar Carola & Jul i Betlehem. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0