PMS tjejer!

Ibland inser jag hur otroligt det är att killar står ut med oss tjejer. I alla fall vissa tjejer. Det klagas hit om att killar alltid är kåta & alltid vill se saker i cam & dylikt, & visst jag håller med det är drygt, men jag har kommit fram till att jag stör mig minst lika mycket på tjejer.

Över hälften av alla tjejer jag ser på internet följer denna mall jag tänker på. Främst gäller detta på community:s som Lunar, Bdb osv. Kommenterar man någonting som tjej, till en annan tjej, i en normal, trevlig samtalston, så får man ett bichigt, surt svar kastat rakt upp i ansiktet, oavsett vad man hade för avsikt med sin kommentar. Varför kan inte tjejer bara helt enkelt läsa vad man skriver och inte överanalysera så mycket? Jag är  i varje fall sån, att skriver jag en sak, menar jag det. Men mottagaren tycks nästan alltid vilja koda fram det "hemliga budskapet" som givetvis måste finnas där någonstans bakom den vänliga fasaden. Säger jag "Snygg klänning" så menar jag att det är en snygg klänning och inte att personen i fråga har fula ben.

Det här beteendet är oerhört störande och irriterande, dels för att det skapar väldigt dålig stämning & dels för att jag gärna vill lära känna fler tjejer. Men det verkar stört på omöjligt eftersom vi tjejer alltid måste tro ont om varandra. Sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Bella

Girls will be girls tyvärr :( Tack för din komentar iaf =) den tar jag på rätt sätt ;)

2008-12-11 @ 22:26:46
URL: http://thisisbella.blogg.se/
Postat av: Kempelito

Roligt inlägg, och trevlig blogg du har

2008-12-11 @ 22:47:31
URL: http://kempelito.blogspot.com
Postat av: Danielle

det du skriver är tyvär 100 % sant, vissa tror alltid att det finns en "hemlig kod" i alla kommentarer istället för att bara ta emot komplimanger. Vissa har alltid något att bekymra sig för (t.ex: "söt du är" skriver man och får tbx "usch nä ser du inte mitt slickade hår?!")...



gillar din blogg ;) <3

2008-12-12 @ 17:37:01
URL: http://iamdanielle.blogg.se/
Postat av: Alice ;)

Sorgligt. Och inte är man mkt bättre själv.. =)

2008-12-12 @ 20:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0