Stressad helg

Nu börjar den vanliga helgstressen, VAD ska man göra till helgen? Av någon anledning har saker en tendens att klumpa ihop sig så att allt hopar sig på samma dag. Det är ett väldigt underligt fenomen. Fast det har kanske med att det är vinter att göra & att folk inte har annat att göra än att sitta hemma & sen umgås med folk på helgerna? Man bokar en massa saker, sen slutar det oftast med att man hamnar på ett ställe hela helgen & bara chillar. Sånt är skönt..

Usch nu låter det som att jag är otacksam för att folk vill hitta på saker med mig & så är verkligen inte fallet. Jag uppskattar verkligen att folk hör av sig & vill göra saker, men det är oturligt att allt blir på samma helg medan vissa helger står helt tomma. Jag vill ju umgås med alla. =)

Nåja, helgen som kommer ser ut så här.
  • Idag: Julhandel I Karlskrona med Ulla & Mats, Sedan upp till Emmaboda.
  • Imorgon: Bada i Emmaboda simhall med Alle, Tommy & gänget. Sedan ridande luciatåg i byn. Sen på kvällen Eringsboda brunn med (?) ...
  • Söndag: Karlshamn?

Till på köpet så måste jag baka & laga mat inför kalasen som ska vara på måndag/tisdag. Mat, kakor & tårta till 40 personer ska jag göra. Det tar sin lilla tid. Lyckligtvis är det kul! Jag hade också tänkt hinna med att skriva 2 uppsatser till på tisdag. Detta blir en intressant helg..

Kommentarer
Postat av: Kempelito

Ridande luciatåg? Vad innebär det för nåt?

2008-12-12 @ 23:31:37
URL: http://kempelito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0