Att döda Svenssonsyndromet

Jag har fått städmani. Jag vill bara rensa ut & städa bort allt jag ser, skrubba varje liten vrå. Det gör mig tillfredsställd.

Det här låter säkert sjukt, men det är ungefär så jag känner. Att rensa ut saker ger mig en kick, och efteråt känner jag mig.. renad. Det är här det så vanligt förekommande, och fruktansvärt irriterande "Svenssonsyndromet" kommer in. Den här lilla oskrivna reglen att det är fult & ohyfsat att ta den sista kakan. Jag stör mig oerhört mycket på det här. Varför kan folk inte bara ta det sista som är kvar istället för att spara det åt någon annan?

Här hemma står det jämt saker i kylskåpet(Mjölk/filpaket, flingor, Juice etc.) som det bara är en liten skvätt kvar i. Oftast är det kanske bara ett halvt glas. Går man vidare in i badrummet breder ett liknande scenariot ut sig även där. Där står gamla shampooflaskor,varvat med balsam och shower cream.  Vad har de gemensamt? Jo just det, i alla finns det bara några sista, ömkliga droppar kvar som räcker för att tvätta ungefär halva håret med.

Varför? Jag förstår mig verkligen inte på det. Beror det på lättja eller uppfostran att det är fel att ta det sista? Någon måste ju göra det. I den här familjen är det alltid jag. Idag när jag duschade tömde jag 3 flaskor. Min lukt påminner nu något om en wunderbaum pga alla olika shampoon och shower creams, men vad gör man inte för att döda svenssonsyndromet och få ge utlopp för sin städmani?

Kommentarer
Postat av: Viola

Jag älskar också att städa ur grejjer. Som förra veckan när jag rensade skit på datorn, bland bilder, musik och dokument. eller äta upp rester i kylskåpet -äckligt men tillfredsställande.

2008-12-11 @ 19:06:40
URL: http:// violiejolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0